piątek, 13 marca 2015

Carlos Ruiz Zafón - Cień wiatru (ebook) - recenzja

Ta książka wywarła na mnie ogromne wrażenie. Gdy czytałam ją po raz pierwszy był rok 2008 (II wydanie MUZY). Zabrzmi to banalnie, ale Cień wiatru był jak objawienie. Magiczna opowieść o książkach, pisarskich tajemnicach, zaułkach Barcelony, wielkich miłościach i przygodach dziejących się w hipnotycznych zakamarkach pięknej hiszpańskiej stolicy.
Wszystko w tej historii jest dopasowane i akuratne. Klimat miasta, niecodzienni bohaterowie, niedopowiedzenia i zagadki, a także okładka, którą swą sepiową tonacją idealnie dopasowuje się do fabuły, w pewnym sensie ją uzupełnia i wzbogaca. Patrzę na okładkę i myślę: tak, w takim kolorycie i nastroju dzieje się ta książka. 
Teraz przeczytałam Cień wiatru po raz drugi. Początkowo obawiałam się tego spotkania, mało jest książek, które potrafią utrzymać napięcie i nastrój przy kolejnej lekturze. Strach był przedwczesny i zbędny. Lektura po raz kolejny przyniosła moc wrażeń i przeżyć. Po tym poznasz dobrą literaturę!
Cień wiatru to historia  młodego antykwariusza Daniela Sempere, na którego trafiamy w momencie swego rodzaju inicjacji. Trafia on bowiem na Cmentarz Zaginionych Książek, gdzie ma wybrać jedną książkę, którą ocali od zapomnienia. Tam natyka się na tom Juliana Caraxa pod tytułem Cień wiatru. Chłopak fascynuje się książką, zaczyna też interesować się jej autorem. Z czasem zachwyt zaczyna przypominać obsesję... Dokąd zaprowadzi go ten podziw?
Autor stworzył książkę wyjątkową, nie tylko ze względu na klimat, ale też niezwykłe podejście do bohatera. Tutaj jest on w pewnym sensie medium, środkiem przekazu niezbędnym do pokazania uczuć, namiętności, uczuć, które rządzą światem do wieków, sterując ludzkimi zachowaniami, zmieniającymi historię. 
Przygotujcie się na wielką przygodę, zatraćcie się w niej.


Za egzemplarz ebooka dziękuje wydawnictwu:






2 komentarze:

  1. Książkę mam, ale jeszcze nie miałam okazji do nie zajrzeć. Chyba muszę to zrobić, skoro tak polecasz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, wspaniała przygoda, czytałam jeszcze jak byłam w liceum :)

    OdpowiedzUsuń